YDB 102

İngilizce II

Dersin Adı: YDB 102 İngilizce II
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 2
AKTS Kredi Değeri 3
Kredi Değeri 3
Teorik Saati 2
Uygulama Saati 2
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir Ön lisans
Dersin Öğretim Elemanı
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım
Önerilen Ders Kitabı 1. MyGrammarLab - Mark Foley, Diane Hall, Pearson Longman Education, 2012. 2. World English – Martin Milner, National Geographic, Heinle Cengage Learning, 2010. 3. Top Notch Fundamentals – Joan Saslow, Allen Ascher, Pearson Longman Education, 2011. 4. En
Yardımcı Ders Kitabı 1. Top Grammar – Rachel Finnie, Carol Frain, David A. Hill, Karen Thomas, Helbling Languages, 2010. 2. Essential Grammar in Use – Raymond Murphy, Cambridge University Press, 2007. 3. Active Grammar – Fiona Davis, Wayne Rimmer, Cambridge University Press,
Dersin Amacı Yabancı Dil II dersiyle, öğrencilerin Yabancı Dil I dersinde A1 - A2 seviyede aldıkları İngilizce eğitimini B1 - B2 seviyesine taşımaktır. Temel dilbilgisi ve iletişim becerilerini günlük kullanım diline uyarlayabilecek dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerini orta düzeyde geliştirmek hedeflenir. Aynı zamanda, öğrencileri İngilizce dilbilgisi v
Dersin Özeti

Yabancı Dil II dersi kapsamında verilen İngilizce eğitimi orta düzeyde ( elementary level) yeterli sayıda alıştırmayla hedeflenen dilbilgisi konuları uygulamaya dökülerek yürütülür. İşlenen dilbilgisi konularını pekiştirmek ve bu yapıları günlük dilde uygulamaya dökebilmek için diyaloglar kullanılır. Okuma parçaları ve kelime alıştırmalarıyla konular daha geniş bir çerçevede ele alınır ve öğrencilerin okuma, yazma becerileri ve kelime hazneleri geliştirilir. Online ve interaktif aktivite ve diyaloglarla öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşama uyarlaması sağlanır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

1.    Öğrenciler genelde işte, okulda, boş zamanlarda vb. karşılaşılan bilindik konularla ilgili belli standart bilgilerin ana noktalarını anlayabilirler.

2.    Öğrenciler dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken karşılarına çıkacak birçok durumla başa çıkabilirler.

3.    Öğrenciler bilindik veya kişisel ilgi alanlarıyla ilgili konularla ilgili bağlantılı temel metinler oluşturabilirler.

4.    Öğrenciler deneyimlerini, olayları, beklentilerini ve isteklerini tanımlayabilir ve düşünce ve planlarıyla ilgili sebep belirtip açıklamalar yapabilir.

      5. Öğrenciler ileride karşılarına çıkabilecek toplumsal durumlarda çeşitli komplike olmayan iletişim görevlerini başarıyla yerine getirebilirler

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler 10
Proje/Sunum/Seminer
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar 30
Yılsonu sınavı 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Modal verbs - Ability and possibility ( can, could, be able to), making a guess ( may, might, could, must, can’t, should), rules (must, mustn’t, have to, be obliged to, be compelled to), necessary and unnecessary actions ( need, needn’t, don’t have to/ ne
2. Hafta Modal verbs - Advice and criticism (should, ought to, must, had better), permission (can, may, might, could, be allowed to), requests and suggestions, offers, promises and warnings ( can, could, would, will, shall)
3. Hafta Conditionals - Present conditionals, first conditional, second conditional, mixed conditionals
4. Hafta Word order and sentence patterns - Word order in statements, there and it, yes/no questions, wh- questions, subject and object questions
5. Hafta Verbs with –ing forms and infinitives - Verbs with –ing form, verb with infinitive, verb +object + infinitive, make and let
6. Hafta Reported statements and indirect questions - Reported statements and questions, say, tell, ask, advise, indirect questions
7. Hafta Relative clauses - Relative clauses and pronouns, relative clauses and prepositions
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Linking words - And, but, or, because, so, so that, linking words for time, linking words for stories and instruct
10. Hafta Passive forms - The passive, passives with modal and other verbs, to have sth done
11. Hafta Word combinations - Verb+preposition, phrasal verbs, confusing verbs, common collocations
12. Hafta Word formation - Forming nouns, forming adjectives, forming verbs, compound nouns and adjectives
13. Hafta Written and spoken English - Punctuation, ways to avoid repeating words, using linking words in writing, using word order for emphasis,
14. Hafta Written and spoken English - Question tags, too and so, either and neither, expressing surprise, shock and pleause, English in conversation
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmış olmak. 2 2 2 2 2
PY2) Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. 2 2 2 2 2
PY3) Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. 2 2 2 2 2
PY4) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. 2 2 2 2 2
PY5) Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. 2 2 2 2 2
PY6) Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. 2 2 2 2 2
PY7) Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak 1 1 1 1 1
PY8) Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi ile donatılmış olmak. 2 2 2 2 2
PY9) Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak 2 2 2 2 2
PY10) Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazandırmak. 2 2 2 2 2
PY11) Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 2 2 2 2 2
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 13 0 3 39
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 13 4 0 52
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 0 0 0 0
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 0 0 0 0
Kısa Sınavlar 1 6 1 7
Ara Sınavlar 1 9 1 10
Yari Yılsonu sınavı 13 0 3 39
Toplam İş Yükü (Saat) 147
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 5
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri