YDB 102

İngilizce II

Dersin Adı: YDB 102 İngilizce II
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 2
AKTS Kredi Değeri 3
Kredi Değeri 3
Teorik Saati 2
Uygulama Saati 2
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Uzaktan Eğitim
Dersi Kimler Alabilir Ön lisans
Dersin Öğretim Elemanı Yrd. Doç. Dr. Tuğba AYDIN
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım
Önerilen Ders Kitabı 1. MyGrammarLab - Mark Foley, Diane Hall, Pearson Longman Education, 2012. 2. World English – Martin Milner, National Geographic, Heinle Cengage Learning, 2010. 3. Top Notch Fundamentals – Joan Saslow, Allen Ascher, Pearson Longman Education, 2011. 4. Eng
Yardımcı Ders Kitabı 1. Top Grammar – Rachel Finnie, Carol Frain, David A. Hill, Karen Thomas, Helbling Languages, 2010. 2. Essential Grammar in Use – Raymond Murphy, Cambridge University Press, 2007. 3. Active Grammar – Fiona Davis, Wayne Rimmer, Cambridge University Press,
Dersin Amacı Yabancı Dil II dersiyle, öğrencilerin Yabancı Dil I dersinde A1 - A2 seviyede aldıkları İngilizce eğitimini B1 - B2 seviyesine taşımaktır. Temel dilbilgisi ve iletişim becerilerini günlük kullanım diline uyarlayabilecek dinleme, okuma, yazma ve konuşma be
Dersin Özeti

Yabancı Dil II dersi kapsamında verilen İngilizce eğitimi orta düzeyde ( elementary level) yeterli sayıda alıştırmayla hedeflenen dilbilgisi konuları uygulamaya dökülerek yürütülür. İşlenen dilbilgisi konularını pekiştirmek ve bu yapıları günlük dilde uygulamaya dökebilmek için diyaloglar kullanılır. Okuma parçaları ve kelime alıştırmalarıyla konular daha geniş bir çerçevede ele alınır ve öğrencilerin okuma, yazma becerileri ve kelime hazneleri geliştirilir. Online ve interaktif aktivite ve diyaloglarla öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşama uyarlaması sağlanır.

Dersin Öğrenim Çıktıları
1.    Öğrenciler genelde işte, okulda, boş zamanlarda vb. karşılaşılan bilindik konularla ilgili belli standart bilgilerin ana noktalarını anlayabilirler.
2.    Öğrenciler dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken karşılarına çıkacak birçok durumla başa çıkabilirler.
3.    Öğrenciler bilindik veya kişisel ilgi alanlarıyla ilgili konularla ilgili bağlantılı temel metinler oluşturabilirler.
4.    Öğrenciler deneyimlerini, olayları, beklentilerini ve isteklerini tanımlayabilir ve düşünce ve planlarıyla ilgili sebep belirtip açıklamalar yapabilir.
5.    Öğrenciler ileride karşılarına çıkabilecek toplumsal durumlarda çeşitli komplike olmayan iletişim görevlerini başarıyla yerine getirebilirler.
6.    Öğrenciler akademik amaçları için uluslararası yayınları takip edebilir ve anlayabilirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam 5
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler
Proje/Sunum/Seminer 5
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar 30
Yılsonu sınavı 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Modal verbs - Ability and possibility ( can, could, be able to), making a guess ( may, might, could, must, can’t, should), rules (must, mustn’t, have to, be obliged to, be compelled to), necessary and unnecessary actions ( need, needn’t, don’t have to/ ne
2. Hafta Modal verbs - Advice and criticism (should, ought to, must, had better), permission (can, may, might, could, be allowed to), requests and suggestions, offers, promises and warnings ( can, could, would, will, shall)
3. Hafta Conditionals - Present conditionals, first conditional, second conditional, mixed conditionals
4. Hafta Word order and sentence patterns - Word order in statements, there and it, yes/no questions, wh- questions, subject and object questions
5. Hafta Verbs with –ing forms and infinitives - Verbs with –ing form, verb with infinitive, verb +object + infinitive, make and let
6. Hafta Reported statements and indirect questions - Reported statements and questions, say, tell, ask, advise, indirect questions
7. Hafta Relative clauses - Relative clauses and pronouns, relative clauses and prepositions
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Linking words - And, but, or, because, so, so that, linking words for time, linking words for stories and instruct
10. Hafta Passive forms - The passive, passives with modal and other verbs, to have sth done
11. Hafta Word combinations - Verb+preposition, phrasal verbs, confusing verbs, common collocations
12. Hafta Word formation - Forming nouns, forming adjectives, forming verbs, compound nouns and adjectives
13. Hafta Written and spoken English - Punctuation, ways to avoid repeating words, using linking words in writing, using word order for emphasis,
14. Hafta Written and spoken English - Question tags, too and so, either and neither, expressing surprise, shock and pleause, English in conversation
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir.. 5 4 5 4 5
PY2) Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 4 5 5 4 5
PY3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. 5 4 4 5 5
PY4) Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. 4 5 4 5 5
PY5) Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5 5 4 4 5
PY6) Proje süreçleri içinde yer alır. 4 5 5 4 5
PY7) Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. 4 4 5 5 4
PY8) Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 5 4 4 4 5
PY9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 4 5 5 4 5
PY10) Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. 4 4 4 5 5
PY11) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. 5 5 4 4 4
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 14 2 2 36
Uygulamalı Ders 14 2 2 36
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 0 0 0 0
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 0 0 0 0
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 3 13
Yari Yılsonu sınavı 1 10 3 13
Toplam İş Yükü (Saat) 98
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 3
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri