YDB 101

İngilizce I

Dersin Adı: YDB 101 İngilizce I
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 1
AKTS Kredi Değeri 3
Kredi Değeri 3
Teorik Saati 2
Uygulama Saati 2
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir Ön Lisans
Dersin Öğretim Elemanı
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım
Önerilen Ders Kitabı 1. MyGrammarLab - Mark Foley, Diane Hall, Pearson Longman Education, 2012. 2. World English – Martin Milner, National Geographic, Heinle Cengage Learning, 2010. 3. Top Notch Fundamentals – Joan Saslow, Allen Ascher, Pearson Longman Education, 2011. 4. Eng
Yardımcı Ders Kitabı 1. Top Grammar – Rachel Finnie, Carol Frain, David A. Hill, Karen Thomas, Helbling Languages, 2010. 2. Essential Grammar in Use – Raymond Murphy, Cambridge University Press, 2007. 3. Active Grammar – Fiona Davis, Wayne Rimmer, Cambridge University Press,
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Yabancı Dil olarak İngilizce bilgisini ve iletişimsel boyutta kullanabilme yeteneğini, Avrupa Dilleri ortak çerçeve programında A1 / A2 olarak gruplandırılan Elementary düzeyde ve B1 / B2 olarak gruplandırılan Intermediate
Dersin Özeti

Yabancı Dil I dersi kapsamında verilen İngilizce eğitimi, başlangıç düzeyinde ( beginner level) ve orta düzeyde ( elementary level) yeterli sayıda alıştırmayla hedeflenen dilbilgisi konuları uygulamaya dökülerek yürütülür. İşlenen dilbilgisi konularını pekiştirmek ve bu yapıları günlük dilde uygulamaya dökebilmek için diyaloglar kullanılır. Okuma parçaları ve kelime alıştırmalarıyla konular daha geniş bir çerçevede ele alınır ve öğrencilerin okuma, yazma becerileri ve kelime hazneleri geliştirilir. Online ve interaktif aktivite ve diyaloglarla öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşama uyarlaması sağlanır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

1. Öğrenciler genelde işte, okulda, boş zamanlarda vb. karşılaşılan bilindik konularla ilgili belli standart bilgilerin ana noktalarını anlayabilirler.

2. Öğrenciler dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken karşılarına çıkacak birçok durumla başa çıkabilirler.

3. Öğrenciler bilindik veya kişisel ilgi alanlarıyla ilgili konularla ilgili bağlantılı temel metinler oluşturabilirler.

4. Öğrenciler deneyimlerini, olayları, beklentilerini ve isteklerini tanımlayabilir ve düşünce ve planlarıyla ilgili sebep belirtip açıklamalar yapabilir.

5. Öğrenciler ileride karşılarına çıkabilecek toplumsal durumlarda çeşitli komplike olmayan iletişim görevlerini başarıyla yerine getirebilirler.

6. Öğrenciler akademik amaçları için uluslararası yayınları takip edebilir ve anlayabilirler.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler 1 5
Proje/Sunum/Seminer 1 5
Kisa Sinavlar 1 10
Ara Sınavlar 1 20
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Using nouns and articles (Singular and plural nouns, countable and uncountable nouns, articles and special uses of articles, demonstratives)
2. Hafta Pronouns, possessives and quantifiers (Possessive nouns, adjectives and pronouns, subject and object pronouns, reflexive and other pronouns, indefinite pronouns)
3. Hafta Prepositions (Prepositions of place, time and movement, common prepositional phrases)
4. Hafta Adjectives and adverbs (Types of adjectives, types of adverbs, comparative and superlative adjectives, adverbs of degree)
5. Hafta Present Tenses (Present simple of be, have and have got, present simple)present continuous, present simple vs. present continuous)
6. Hafta Present Tenses (Present continuous, present simple vs. present continuous)
7. Hafta Ara SINAV
8. Hafta Past Tenses (Past simple of be, past simple, past continuous, past simple vs. past continuous)
9. Hafta Past Tenses (Used to and would, past perfect simple, past perfect continuous)
10. Hafta Present Perfect (Present perfect for past experiences and present results, present perfect with just, already, yet)
11. Hafta Present Perfect (Present perfect with for and since, present perfect vs. past simple)
12. Hafta Present Perfect ( Present perfect continuous, present perfect vs. present perfect continuous)
13. Hafta Future forms (Future with going to, future with will, future with present continuous and present simple)
14. Hafta YILSONU SINAVI
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) Temel Yaşam Desteği, İleri Yaşam Desteği ve Travma Yaşam Desteği ile ilgili bilgileri öğrenir 2 2 2 2 2
PY2) Felaket durum yönetimi ile ilgili bilgileri öğrenir ve gelişmeleri takip eder 2 2 2 2 2
PY3) İlk yardım ile ilgili uygulamaları takip eder. 2 2 2 2 2
PY4) Acil durumlara hastane öncesi müdahale konusunda bilgileri öğrenir 2 2 2 2 2
PY5) İlk ve Acil Yardım Teknikerliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler 2 2 2 2 2
PY6) İleri sürüş Teknikleri konusunda bilgileri öğrenir ve gelişmeleri takip eder. 2 2 2 2 2
PY7) Sahada, ambulansta acil tıbbi yardım ve bakım uygular. 1 1 1 1 1
PY8) Felaket durumlarında ve Acil Serviste bakım önceliğini belirlemek için triyaj uygular. 2 2 2 2 2
PY9) Ambulans sürücüsü olarak görev alır 2 2 2 2 2
PY10) Sahada ve ambulansta travma müdahale ve bakımı yapar 2 2 2 2 2
PY11) Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 2 2 2 2 2
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 13 0 3 39
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 13 0 2 26
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 1 0 8 8
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Yari Yılsonu sınavı 1 9 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 90
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 3
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri