SBB 309

Fiziksel Aktivite ve Beslenme

Dersin Adı: SBB 309 Fiziksel Aktivite ve Beslenme
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 5
AKTS Kredi Değeri 4
Kredi Değeri 3
Teorik Saati 3
Uygulama Saati 0
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir Lisans
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Dyt. Nevra KOÇ
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım, Tartışma,Bilgisayar destekli
Önerilen Ders Kitabı Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme, Gülgün ERSOY.
Yardımcı Ders Kitabı Spor ve Beslenme, Ziyanur GÜNEŞ.
Dersin Amacı Beslenme ilkeleri, karbonhidratlar, yağlar, proteinler, mineraller, vitaminler ve suyun organizmadaki görevleri, fiziksel performansa etkileri, yarış öncesi, arası ve sonrası beslenme ilkeleri, yaş, cinsiyet ve hastalık durumlarına göre beslenme, sporda ağırlık kontrolünün öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Özeti

Beslenmenin önemi, temel besin maddelerinin ve suyun organizmadaki görevleri, kas glikojen yüklenmesi, yaş, cinsiyet ve hastalık durumlarına göre beslenme; kilo sorunları, ergojenik yardımcılar ve doping.Yarış,öncesi,arası,sonrası beslenme ilkeleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

1                       Temel besin maddeleri olan karbonhidratlar, yağlar, proteinler, mineraller, vitaminler ve suyun organizmadaki görevlerini açıklayabilme

2                       Temel besin maddelerinin fiziksel performansa etkilerini açıklayabilme

3                       Yarış öncesi, arası ve sonrası beslenme ilkelerini uygulayabilme

4                       Yaş, cinsiyet ve hastalık durumlarına göre beslenme programları yapabilme

5                       Beslenme ilkelerini topluma uygulayabilme

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam 14
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler
Proje/Sunum/Seminer
Kisa Sinavlar 1 10
Ara Sınavlar 1 30
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Beslenmenin tanımı, önemi, yeterli ve dengeli beslenme
2. Hafta Enerji sistemleri (Anaerobik, Aerobik)
3. Hafta Besin öğeleri? Karbonhidratlar? Egzersiz öncesinde, esnasında ve sonrasında karbonhidrat alımı
4. Hafta Proteinler? Protein gereksinimi, yetersizliği, fazlalığı? Sporcu beslenmesindeki yeri
5. Hafta Yağlar? Görevleri ? Sporcu beslenmesindeki yeri
6. Hafta Vitaminler? Vitamin gereksinimi, fazlalığı? Yağda eriyen , suda eriyen vitaminler, Antioksidan vitaminler? Sporcu beslenmesindeki yeri
7. Hafta Mineraller? Görevleri, günlük gereksinimleri? Sporcu beslenmesindeki yeri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Su, önemi, sıvı gereksinimi? Dehidratasyon? Sporcuya verilecek suyun içeriği miktarı ve zamanı
10. Hafta Kas glikojen yüklenmesi ve süper doygunluk? Yağ diyetlerinin endurans performansına etkisi? Çay kahve alkol
11. Hafta Aktivite ? öncesi, esnası ve sonrasında beslenme? Beslenme sportif performansı etkiler mi?
12. Hafta Doping, tanımı, tarihçesi, zararları? Doping sınıflaması? İlaçlar? Doping metotları?
13. Hafta Mekanik ve biyomekanik yardımlar? Farmakolojik yardımlar (İlaçlar)? Fizyolojik yardımlar (Kan dopingi)? Psikolojik yardımlar (Psikolojik olarak uyarıcılar, )
14. Hafta Beslenmenin toplumdaki yeri ve önemi?
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) Spor Bilimleri alanındaki temel genel bilgilere sahiptir. 4 4 5 4 5
PY2) Spor bilimleri alanındaki bilgi ve beceri düzeyinin farkında olur. 4 4 4 4 5
PY3) Spor Bilimleri alanında işlevsel ve taktiksel düzeyde karar alma becerisine sahiptir. 4 4 5 5 4
PY4) Spor Bilimleri alanında uygulamaya yönelik temel bir problem çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilerek, çözüm önerileri geliştirir. 5 4 5 3 5
PY5) Spor Bilimleri alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi konusunda temel becerilere sahip olur, bu faaliyetleri uygular ve değerlendirmesini yapar. 4 3 4 3 3
PY6) Spor Bilimleri alanıyla ilgili farklı projelerde ekip üyesi olarak uyumlu bir şekilde çalışabilir 2 3 4 3 3
PY7) Rekreasyon etkinliklerinin plan ve programlarını bilir ve uygular 2 4 3 3 2
PY8) Egzersiz programı çıkartır, programı takip eder ve gerektiğinde programda düzenlemeler yapar. 5 4 4 4 5
PY9) Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar 4 5 3 4 5
PY10) Alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir. 3 4 3 4 4
PY11) Spor Bilimleri ile ilgili belirli bir alanda çalışır ve uzmanlaşır 5 4 5 5 5
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 14 0 3 42
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 4 0 11 44
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 1 0 10 10
Kısa Sınavlar 1 6 1 7
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Yari Yılsonu sınavı 1 9 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 120
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 4
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri