RTV 208

RD-TV Haberciliği

Dersin Adı: RTV 208 RD-TV Haberciliği
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 4
AKTS Kredi Değeri 6
Kredi Değeri 3
Teorik Saati 3
Uygulama Saati 0
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir ön lisans
Dersin Öğretim Elemanı Öğr.Gör. Selçuk SARIKURT
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım
Önerilen Ders Kitabı Kemal Aslan, Haberim Var – Örneklerle Haberin ABC’si, Anahtar Yayınları, 2003 Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, İmge, 2003 Kemal Aslan, Haberin Yol Haritası, Anahtar Yayınları, 2009 Gazetecilk ve Habercilik, Habercinin El Kitabı, (der.) Sevda Alankuş Ku
Yardımcı Ders Kitabı
Dersin Amacı Radyo gibi hızlı bir kitle iletişim aracı olan televizyon, hem göze hem de kulağa hitap eder. Haber verme işlevi bağlamında ise en kısa sürede en fazla etkiye sahip kitle iletişim aracı olarak kabul edilmektedir. Televizyonların haber bültenleri, o kanalın itibarını ve güvenirliğini ortaya koymaları bakımından önemlidir. Kitle iletişim araçları
Dersin Özeti

Televizyon haberciliği teorik ve uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Haber toplama ve röportaj teknikleri, haber dili ve yazımı, gazetecilik etiği, haber analizi, kamera ve montaj unsurları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

1) Radyo Haber yazım tekniğini öğrenme

2) TV Haber Yazım tekniğini öğrenme

3) Gazete Haber Yazım tekniğini öğrenme

4) Görsel işitsel haber yapım ve yazım tekniğini gerçekleştirme

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam 70
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler 1 10
Proje/Sunum/Seminer
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar 1 30
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Haber, Haber Değeri ve Haber Yazma Süreci
2. Hafta Haber Yazım Teknikleri
3. Hafta TV haber yazım teknikleleri
4. Hafta TV Haber Çeşitleri
5. Hafta Rad - TV haberciliği temel unsurlar
6. Hafta Haber ve haber programlarda ideolojinin konumlandırılması
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta TV Haberlerinde biçim ve içeriğin kurulmasında görsel anlatı yapısı (görsel inşa)
9. Hafta TV Haberlerinde biçim ve içeriğin kurulmasında işitsel anlatı yapısı (ses - müzik - efekt - anlatıcı)
10. Hafta TV Haberciliğinde anchorman - anchorwoman kullanımı etkisi, stüdyo - canlı yayın ilişkisi
11. Hafta Haber programlarında söylem çözümlemesi
12. Hafta Farklı kanallarda yayınlanan TV haber programlarının biçim – içerik ve söylem bazında karşılaştırılması
13. Hafta
14. Hafta
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) 1 1 1 1 1
PY2) 1 1 1 1 1
PY3) 1 1 1 1 1
PY4) 1 1 1 1 1
PY5) 1 1 1 1 1
PY6) 1 1 1 1 1
PY7) 1 1 1 1 1
PY8) 1 1 1 1 1
PY9) 1 1 1 1 1
PY10) 1 1 1 1 1
PY11) 1 1 1 1 1
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 0 0 0 0
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 0 0 0 0
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 0 0 0 0
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0 0
Yari Yılsonu sınavı 0 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 0
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri