RMT 102

Sözlü Anlatım II

Dersin Adı: RMT 102 Sözlü Anlatım II
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 2
AKTS Kredi Değeri 6
Kredi Değeri 3
Teorik Saati 2
Uygulama Saati 2
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi Sözlü Anlatım I
Dersin Dili Rusça
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir Lisans
Dersin Öğretim Elemanı Öğr.Gör. Gülzade Özbek
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım
Önerilen Ders Kitabı Kruçkova L., Dunayeva L., Levşina N., Nevokşanova O. i dr., Govorim po-russki bez perevodçika: İntensivniy kurs po razvitiyu navıkov ustnoy reçi, Moskva ‘Flint’, 2009 Miller L., Politova L., Jili-Bıli, uçebnik-2oe izdaniye. Bazovıy uroven, İstanbul: Mult
Yardımcı Ders Kitabı Ülkü Gezer Konuşma Kilavuzu İstanbul, 2015
Dersin Amacı Temel Rusça seviyesinde kendisini sözlü olarak ifade edebilmek.
Dersin Özeti
  • Temel Rusça seviyesinde kendisini sözlü olarak ifade edebilmek.
  • Yön sorup tarif etmek.
  • Telefon görüşmeleri yapmak.
  • Sağlık sorunlarıyla ilgili konuşmak.
  • Saatleri söylemek.
  • Davetleri kabul veya reddetmek.
  • Yiyecek siparişi vermek.
  • Rezervasyon yapmak.
  • Alışveriş yaparken fiyat sormak.
  • Gelecek planları hakkında konuşmak
  • Uygun tonlama ve telaffuz kullanmak.
  • Temel ihtiyaçları ve ilgileri ile ilişkili düz metinleri/karşılıklı konuşma metinlerini yorumlayabilmek.
  • Metinlerdeki bilinmeyen kelimelerin anlamlarını araştırmak.
  • Metinlerdeki bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etmek.
  • Metinlerle ilgili basit sorular sormak.
  • Metinlerle ilgili sorulan basit soruları yanıtlamak.
  • Okuduğu metindeki belirli bilgileri araştırmak.
  • Sosyal etkileşimleri için gerekli kelimeleri kullanabilmek.
  • Kelimeleri günlük hayatta kullanıldığı biçimde kullanmak.
  • Günlük yaşamda kullanılan konuşma dilini tanıyabilmek.
  • Sözlü yönergeleri saptayarak tepki vermek.
  • Konuşmada geçen ana fikri belirlemek.
Dersin Öğrenim Çıktıları

 

   

1 Farklı türdeki sözel anlatımı ölçme ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
2 Yazılı ve sözlü anlatım arasındaki farkları bilir.
3 Sözlü anlatımı planlamanın önemini bilir.
4 Rusçeyi düzgün konuşma becerilerine sahiptir.
5 Sözlü anlatım türlerini bilir ve yeni metinler düzenler
   

1 Farklı türdeki sözel anlatımı ölçme ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
2 Yazılı ve sözlü anlatım arasındaki farkları bilir.
3 Sözlü anlatımı planlamanın önemini bilir.
4 Rusçeyi düzgün konuşma becerilerine sahiptir.
5 Sözlü anlatım türlerini bilir ve yeni metinler düzenler

 

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler
Proje/Sunum/Seminer
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar 1 40
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta ‘Vı govorite po-russki?’ konusunun işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi.
2. Hafta Konuyla ilgili diyalogların okunması. Benzer diyaloglar kurdurulması. Konuya yönelik soruların cevaplandırılması.
3. Hafta Vstreça. Pervoe znakomstvo’ konusunun işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi.
4. Hafta Konuyla ilgili diyalogların okunması. Benzer diyaloglar kurdurulması. Konuya yönelik soruların cevaplandırılması. Öğrencilerin birbirleriyle konuşturu
5. Hafta ‘Vot mı i priyehali’ konusunun işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi.
6. Hafta Konuyla ilgili diyalogların okunması. Benzer diyaloglar kurdurulması. Konuya yönelik soruların cevaplandırılması.
7. Hafta `Yurtta nasıl yaşadım ’, ‘Dairem’, ‘Misafirliğe çağırıldım’ konuları üzerine konuşulması. Kısa öykülerin anlattırılması. 8. Hafta ‘Nemnogo o sebe’ konus
8. Hafta ‘Nemnogo o sebe’ konusunun işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi.
9. Hafta Konuyla ilgili diyalogların okunması. Benzer diyaloglar kurdurulması. Konuya yönelik soruların cevaplandırılması.
10. Hafta ‘Çocukluğum’, ‘Üniversitede okuyorum’, ‘Arkadaşım’, ‘Annem ve babam’ konuları üzerine konuşulması. Kısa öykülerin anlattırılması.
11. Hafta ‘Govorim po telefonu’ konusunun işlenmesi. Tipik durumlarda kullanabilecek kalıpların öğrenilmesi ve ezberletilmesi.
12. Hafta Konuyla ilgili diyalogların okuması. Benzer diyaloglar kurdurulması. Konuya yönelik soruların cevaplandırılması
13. Hafta ‘Bugün bayram, ben de henüz kimseyi kutlayamadım…’, ‘Kız kardeşim (annem, eşim) telefonla konuşmayı çok seviyor…’ konuları üzerine konuşulması. Kısa
14. Hafta İşlenen konuların tekrarı.
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme becerisi. 3 3 3 3 3
PY2) Rusça tercüme alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. 4 4 4 4 4
PY3) Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; simultane kabin donanımlarını etkin kullanma becerisi. 5 5 5 5 5
PY4) Rusça tercüme alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. 5 5 5 5 5
PY5) Rusça tercüme alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5 5 5 5 5
PY6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. 4 4 4 4 4
PY7) Alanındaki bilgilerle, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. 5 5 5 5 5
PY8) Rusça tercüme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5 5 5 5 5
PY9) Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. 5 5 5 5 5
PY10) Yabancı dili kullanarak Rus dili ve edebiyatı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). 4 4 4 4 4
PY11) Rusça tercüme alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. 5 5 5 5 5
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 14 0 3 42
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 14 0 6 84
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 0 0 0 0
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 2 22
Yari Yılsonu sınavı 1 30 2 32
Toplam İş Yükü (Saat) 180
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 6
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri