ISL 426

Yöneylem Araştırması

Dersin Adı: ISL 426 Yöneylem Araştırması
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 8
AKTS Kredi Değeri 5
Kredi Değeri 3
Teorik Saati 3
Uygulama Saati 0
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir Lisans
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Ziya YAPAR
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım
Önerilen Ders Kitabı Ahmet ÖZTÜRK, Yöneylem Araştırması, Ekin Yayınevi, Bursa,2009.
Yardımcı Ders Kitabı Wokhhtar BAZARAA, John J. JARUİS, Lineer Programming and network flows, Washington, 2007.
Dersin Amacı Öğrencilere gerçek yaşam problemlerini modelleme ve rasyonel ve optimal çözümü metotları sunmalıdır. Sonuçta öğrenciler problemleri anlama, bununla ilgili model kurma ve temel algoritmalarla problemleri çözüp sonuçları yorumlama yeteneğine sahip olabileceklerdir.
Dersin Özeti

Yöneylem araştırmasının tanımı ve tarihçesi problem için model kurma ve formüle etme, doğrusal proglamaya giriş, doğrusal programlama modeli, grafik çözüm metodu, simpleks metodunun cebiri optimal tablonun yorumlanması , simpleks metodunda bozulma durumu, dual simpleks metodu, dualite teorisi, duyarlılık analizi, dual teorinin özellikleri, dualitenin ekonomik izahı, primal- dual ilişkiler, duyarlılık analizinde dualite teorisinin rolü, duyarllık analizinin özellikleri, duyarlılık analizinin uygulanması ve yorumlanması.

Dersin Öğrenim Çıktıları

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:

1) Yöneylem araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenebilecekler.

2)Yön eylem araştırması tekniklerini öğrenebilecekler.

3) Derste öğrendikleri ile ilgili bazı yeni tekniklerin uygulamasını yapmayı öğrenebilecekler.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler
Proje/Sunum/Seminer
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar
Yılsonu sınavı
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Yöneylem araştırmasının tanımı ve tarihçesi. Yöneylem araştırması ile ilgili temel kavramlar.
2. Hafta Model kurma ve formüle etme.
3. Hafta Yöneylem araştırması tekniklerini uygulama.
4. Hafta Yöneylem araştırması ile ilgili bazı yeni teknikler.
5. Hafta Doğrusal Programlama ve çözüm teknikleri.
6. Hafta Grafik Metot.
7. Hafta Grafik Metot.
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Simpleks metodu.
10. Hafta Çoklu Optimal çözümler.
11. Hafta Simpleks metodunda bozulma durumu.
12. Hafta Dual simpleks metodu, dualite teorisi.
13. Hafta Duyarlılık Analizi
14. Hafta FİNAL
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) 1 1 1 1 1
PY2) 1 1 1 1 1
PY3) 1 1 1 1 1
PY4) 1 1 1 1 1
PY5) 1 1 1 1 1
PY6) 1 1 1 1 1
PY7) 1 1 1 1 1
PY8) 1 1 1 1 1
PY9) 1 1 1 1 1
PY10) 1 1 1 1 1
PY11) 1 1 1 1 1
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 0 0 0 0
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 0 0 0 0
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 0 0 0 0
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0 0
Yari Yılsonu sınavı 0 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 0
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri