HIT 209

Grafik Tasarım ve Reklam

Dersin Adı: HIT 209 Grafik Tasarım ve Reklam
Dersin Türü Seçmeli
Verildiği Yarıyıl 3
AKTS Kredi Değeri 3
Kredi Değeri 3
Teorik Saati 3
Uygulama Saati 0
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir Ön Lisans
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Fatma TEKKE
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım
Önerilen Ders Kitabı Teker, Ulufer - Grafik Tasarım Ve Reklam, Yourm ve Sanay YY. 2009,1.
Yardımcı Ders Kitabı Ders notları ve internet kaynakları.
Dersin Amacı Öğrencilerin görsel materyaller karşısındaki farkındalık düzeylerini arttırıp görsel iletişim yetisini kuvvetlendirerek bir reklam planlaması esnasında tasarımın, iletişim sürecinde ve sonrasında önemini vurgulamaktır.
Dersin Özeti

Görsel İletişim ,Grafik İletişim,Tasarım Süreci,Grafik Tasarımda Yaratıcı Süreç ve Reklamlarda Önemi,Grafik Tasarımda Yaratıcı Süreç ve Reklamlarda Önemi,Bir Reklam Kampanyasının Başarısını Etkileyen Faktörler,Reklam Okumaları,Ara Sınav,Yaratıcı Fikrin Geliştirilmesi,Yaratıcı Reklam Uygulaması,Yaratıcı Reklam Uygulaması,Yaratıcı Reklam Uygulaması,Yaratıcı Reklam Uygulaması,Yaratıcı Reklam Uygulaması,Yaratıcı Reklamların Sunumu,Genel Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları

1) Grafik Tasarım alanına yönelik ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik, temel kavramlar ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur.

2) Alanında edindiği temel sanat eğitimi ve temel tasarım ilkeleri, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uygular.

3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur

4) Tasarımda çağdaşlaşma ve yeni sanat akımlarını inceler.

5) Çağdaş grafik tasarım uygulamaların yeni sanat akımları ile ilişkilendirir.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam 70
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler 1 5
Proje/Sunum/Seminer 1 5
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar 1 30
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Grafik ve Reklam bileşenleri
2. Hafta Grafik ve Reklam bileşenleri
3. Hafta Grafik ve Reklam yöntemleri
4. Hafta Grafik ve reklam uygulamaları üzerinde inceleme
5. Hafta Grafik ve reklam uygulamaları üzerinde inceleme
6. Hafta Grafik ve Reklam üzerinde öğrencilerin yapmış olduğu çalışmaları değerlendirme
7. Hafta Ara SINAV
8. Hafta Grafik ve Görsel Algı
9. Hafta Reklamın üzerinde görsel algının etkileri
10. Hafta Grafik Tasarımda reklam faktörü
11. Hafta Uygulama
12. Hafta Uygulama
13. Hafta Uygulama
14. Hafta YILSONU SINAVI
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) PY 01 2 2 2 3 3
PY2) PY 02 3 3 3 3 3
PY3) PY 03 3 3 3 3 3
PY4) PY 04 3 3 4 4 3
PY5) PY 05 3 3 4 3 4
PY6) PY 06 4 4 4 4 4
PY7) PY 07 4 3 3 3 4
PY8) PY 08 4 3 3 3 3
PY9) PY 09 4 3 3 4 3
PY10) PY 10 4 4 4 4 3
PY11) PY 11 4 3 4 3 4
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 13 0 3 39
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 1 7 9 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 4 7
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 1 2 3 5
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 1 0 6 6
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Yari Yılsonu sınavı 1 9 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 90
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 3
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri