EEM 438

Gezgin Haberleşme

Dersin Adı: EEM 438 Gezgin Haberleşme
Dersin Türü Seçmeli
Verildiği Yarıyıl 8
AKTS Kredi Değeri 5
Kredi Değeri 3
Teorik Saati 3
Uygulama Saati 0
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi Yok
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir Lisans
Dersin Öğretim Elemanı
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel anlatım, Problem Çözme
Önerilen Ders Kitabı 1. Haykin S, 2004, Communications Systems, John wiley, USA
Yardımcı Ders Kitabı
Dersin Amacı Gezgin haberleşme hakkında bilgi sahibi olurlar, hücre planlama ve tasarımı yapabilirler. Propagasyon modellemeyi öğrenirler, GSM sistem ve mimarisini öğrenirler.
Dersin Özeti

Gezgin haberleşme, fading, Rayleigh ve Rician kanal, multipath yayılım, trafik analizi, hücre planlama, FDMA, TDMA, CDMA, Gezgin haberleşmede modülasyon ve kodlama, uydu-gezgin haberleşme sistemleri, diversity, gezgin haberleşme mimarisi, anten türleri, GSM.

Dersin Öğrenim Çıktıları

1.       Gezgin haberleşme teorisini öğrenir.

2.       Propagasyon modellerini öğrenir.

3.       Hücresel mimariyi öğrenir.

4.       Modülasyon ve çoğullamayı öğrenir.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler
Proje/Sunum/Seminer
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar 1 40
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Gezgin Haberleşme
2. Hafta Fading
3. Hafta Rayleigh ve Rician kanal
4. Hafta Multipath yayılım
5. Hafta Trafik analizi
6. Hafta Hücre planlama
7. Hafta FDMA, TDMA, CDMA
8. Hafta Gezgin haberleşmede modülasyon ve kodlama
9. Hafta Uydu-gezgin haberleşme sistemleri
10. Hafta Uydu-gezgin haberleşme sistemleri
11. Hafta Diversity
12. Hafta Gezgin Haberleşme mimarisi
13. Hafta Anten türleri
14. Hafta GSM
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) Matematik, fizik, bilim ve mühendislik bilgilerini uygular. 5 5 5 5 5
PY2) Mesleğiyle ilgili deneyler tasarlar, gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar. 5 5 5 5 5
PY3) İstenen gereksinimleri karşılamak için bir sistemi, sistem parçasını veya süreci tasarlar. 5 5 5 1 5
PY4) Bireysel çalışmalar yürütür, çok disiplin içeren takımlarda çalışır. 3 3 3 3 3
PY5) Elektrik Elektronik mühendisliği problemlerini tanır, formüle eder, çözer ve yorumlar. 1 1 1 1 1
PY6) Meslek ve ahlaki değerlere sahiptir, meslek-emniyet-çevre sorunlarının bilincindedir. 3 3 3 3 3
PY7) İletişim ve bilişim tekniklerini etkili şekilde kullanır. 1 1 1 1 1
PY8) Çağımızın ve güncel konuların farkındadır. Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve ulusal boyutlarda etkilerini anlayacak geniş eğitime sahiptir. 1 1 1 1 1
PY9) Hayat boyu eğitimin gerekliliğini bilir ve eğitimlere katılır. 1 1 1 1 1
PY10) Mühendislik mesleği için gerekli teknik, beceri ve modern araç-gereç-programları kullanır. 1 1 1 1 1
PY11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ayrıntıları ile planlar ve yönetir. 1 1 1 1 1
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 14 2 3 70
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 14 0 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 14 0 1 14
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 0 0 0 0
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 3 13
Yari Yılsonu sınavı 1 22 3 25
Toplam İş Yükü (Saat) 150
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 5
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri