BPR 225

Programlama Dillerinin Prensipleri

Dersin Adı: BPR 225 Programlama Dillerinin Prensipleri
Dersin Türü Seçmeli
Verildiği Yarıyıl 3
AKTS Kredi Değeri 4
Kredi Değeri 3
Teorik Saati 3
Uygulama Saati 0
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir ön lisans
Dersin Öğretim Elemanı Öğr.Gör. Jale SADREDDİNİ
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım
Önerilen Ders Kitabı 1. Principles of Programming Languages By Seema Kedar, Sanjay Thakare
Yardımcı Ders Kitabı
Dersin Amacı Programlama dillerinin ortak ve temel yönlerinin incelenerek temel programlama temellerinin sunularak kişinin yeni nesil dillere adaptasyonunu kolaylaştırmak. Dilleri sınıflandırabilmek ve problemler için en uygun dilin seçiminde evrensel kritelerin kullanılmasını sağlamak.
Dersin Özeti

Dillerin tarihçesi ve evrimi, Dil tanımlanması, Dil çevrimi, Temel programlama elemanları, Temel programlama kavramları, Veri tipleri ve veri yapıları, Yapısal programlama kavramları, Altprogramlar, Programlama dillerinde modülasyon, Eş zamanlılık, mantıksal, nesne yönelimli ve fonksiyonel programlama kavramları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

1) Programlama Dillerini paradigmalarına göre sınıflandırabilir.

2) Dilleri evrensel ölçütlere göre değerlendirebilir.

3) Dillerin tasarlanmasını ve yürütülmesi aşamalarını keşfetmiştir.

4) Dillerdeki bütünlüğü algılamıştır.

5) Etkin program ve programlama dili bilincinini kazanır.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler 1 10
Proje/Sunum/Seminer 1 5
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar 1 25
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Dillerin tarihçesi ve evrimi
2. Hafta Dil tanımlanması
3. Hafta Dil çevrimi
4. Hafta Temel programlama elemanları
5. Hafta Temel programlama kavramları
6. Hafta Veri tipleri ve veri yapıları
7. Hafta Yapısal programlama
8. Hafta Yapısal programlama
9. Hafta Parametre aktarım yöntemleri
10. Hafta Modülasyon
11. Hafta Programlama dillerinde eşzamanlılık
12. Hafta Nesne yönelimli programlama kavramları
13. Hafta Nesne yönelimli programlama kavramları
14. Hafta Mantıksal programlama kavramları
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) The student is able to conduct novel research on all fundamental functions of the business in accordance with scientific, institutional and social ethics and is able to report the results in a critical manner 1 2 1 2 3
PY2) The student gains ability to solve the problems faced in business using the appropriate software and the easily adapts to the new solution methods and software. 2 4 2 3 1
PY3) The student gains the management and leadership skills to determine the problems with a critical point of view and to identify the objectives and strategic plans for the organization?s future progress. 3 3 1 3 4
PY4) The student plays an active role in national and international projects, analyses the relationship between the stakeholders of the project accurately and motivates and manages all the stakeholders through effective language skills 4 5 2 4 1
PY5) The student gains the necessary communication skills to manage both oral and written communication of the organization with all the stakeholders 3 1 4 2 2
PY6) The student is able to analyse and use all the contemporary and advanced knowledge gained on all areas of business in relation with the information from different areas. 1 1 1 1 1
PY7) The student progresses continuously with the consicious that learning and research is a continuous process and transfers the experience both written and oral ways. 1 1 1 1 1
PY8) Through the anticipation and strategic thinking ability, the student plays an active role in organizational decision making process 1 1 1 1 1
PY9) The student uses all the multi-disciplinary knowledge acquired consistent with the ethical, social and international values 1 1 1 1 1
PY10) The student gains theoric and practical expertise on the multi-disciplinary natüre of the business managemen 1 1 1 1 1
PY11) The student approaches the problems face in the business with a strategic and wide perspective and sees such problems as an opportunity for continuous development. 1 1 1 1 1
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 14 0 3 42
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 4 2 3 11
Sunum / Seminer hazırlama 1 0 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 0 0 0 0
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 0 0 0 0
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 1 13 1 13
Yari Yılsonu sınavı 1 21 1 21
Toplam İş Yükü (Saat) 92
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 3
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri