ATA 201

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

Dersin Adı: ATA 201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 3
AKTS Kredi Değeri 2
Kredi Değeri 2
Teorik Saati 2
Uygulama Saati 0
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Uzaktan Eğitim
Dersi Kimler Alabilir Lisans
Dersin Öğretim Elemanı
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel anlatım, Tartışma
Önerilen Ders Kitabı Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk Hamza Eroğlu, , Türk İnkılâp Tarihi Ahmet Mumcu, Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi Sabahattin Selek, Anadolu İhtilali Mazhar Müfit Kansu, Erzurum`dan Ölümüne Kadar Atatürk`le Beraber
Yardımcı Ders Kitabı İnkılap Tarihi, Namık Kemal AZAK
Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğunun parçalanması ve Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinde verilen ulusal mücadeleyi ve bu mücadelenin geldiğimiz noktadaki önemini öğrencilere kavratmak
Dersin Özeti

Temel kavramlar: Devlet, Monarşi, Oligarşi, Cumhuriyet, Laiklik, Demokrasi, İhtilal, Devrim, Ulus-devlet-  Feodalizm, Haçlı Seferleri, Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketleri, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi -Osmanlı Modernleşmesi - 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla uluslararası arenada yaşanan rekabet ve bunun Osmanlı Devleti ne yansımaları

Birinci Dünya Savaşına giden süreçte emperyalizm, sömürgecilik, milliyetçilik ve bloklaşma, Trablusgarp ve Balkan Savaşları-Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti-Mondros Ateşkes Antlaşması ve işgal süreci

Mustafa Kemal in mevcut duruma bakışı, amacı ve yöntemi- Milli Mücadele Döneminde yaşanan gelişmeler- Mudanya Ateşkes Antlaşması

Lozan Barış Antlaşması.

Dersin Öğrenim Çıktıları

1.Türk devriminin temelini oluşturan temel kavramları ana hatlarıyla izah edebilmeli.

2. Osmanlı Devleti'nin batılılaşma hareketlerinin amaç, yöntem ve sonuçlarını anlatabilmeli.

3. Osmanlı Devleti'nin son döneminde yaşanan iç ve dış politikadaki gelişmeleri kavrayabilmeli.

4. Birinci Dünya Savaşı’nın Osmanlı Devleti’ne etkilerini anlayabilmeli.

5. Milli Mücadele sürecinde yaşanan siyasi, askeri, ekonomik ve toplumsal olayları irdeleyebilmeli.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam 70
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler
Proje/Sunum/Seminer
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar 1 40
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Temel Kavramlar; Devlet, Monarşi, Oligarşi, Cumhuriyet, Laiklik, Demokrasi, İhtilal, Devrim, Ulus-devlet
2. Hafta Feodalizm, Haçlı Seferleri, Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketleri, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi
3. Hafta Osmanlı Modernleşmesi
4. Hafta 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla uluslararası arenada yaşanan rekabet ve bunun Osmanlı Devleti ne yansımaları
5. Hafta Birinci Dünya Savaşına giden süreçte emperyalizm, sömürgecilik, milliyetçilik ve bloklaşma
6. Hafta Trablusgarp ve Balkan Savaşları Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti
7. Hafta Mondros Ateşkes Antlaşması ve işgal süreci
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Mustafa Kemal in mevcut duruma bakışı, amacı ve yöntemi
10. Hafta Milli Mücadeleyi destekleyen ve karşısında olan eylemler, gelişmeler
11. Hafta Doğu ve Güney Cephesinde ulusal mücadele kuvay-i milliye
12. Hafta Düzenli Ordunun kuruluşu, I. ve II. İnönü Muharebeleri
13. Hafta Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz
14. Hafta Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Barış Antlaşması
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 1 1 1 1 1
PY2) Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları tanımlar/açıklar. 1 1 1 1 1
PY3) Çocuk gelişimi alanındaki bölümler ( Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) arasındaki ilişkiyi açıklar. 1 1 1 1 1
PY4) Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler. 1 1 1 1 1
PY5) Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır. 1 1 1 1 1
PY6) Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır. 1 1 1 1 1
PY7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır. 1 1 1 1 1
PY8) Çocuk gelişimi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgi/becerileri çocuğun temel hak ve özgürlükleri, bütüncül ve hümanistlik yaklaşım ilkeleri doğrultusunda, bakım ve eğitim rollerinde kullanır. 1 1 1 1 1
PY9) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar. 2 2 2 2 2
PY10) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 1 1 1 1 1
PY11) Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür. 1 1 1 1 1
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 14 0 3 42
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 0 0 0 0
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 1 10 0 10
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Yari Yılsonu sınavı 1 9 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 69
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 2
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri