ATA 201

Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I

Dersin Adı: ATA 201 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 3
AKTS Kredi Değeri 2
Kredi Değeri 2
Teorik Saati 2
Uygulama Saati 0
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir Ön Lisans
Dersin Öğretim Elemanı
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım, Tartışma
Önerilen Ders Kitabı Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk Hamza Eroğlu, , Türk İnkılâp Tarihi
Yardımcı Ders Kitabı Ahmet Mumcu, Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi Sabahattin Selek, Anadolu İhtilali Mazhar Müfit Kansu, Erzurum`dan Ölümüne Kadar Atatürk`le Beraber
Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğunun parçalanması ve Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinde verilen ulusal mücadeleyi ve bu mücadelenin geldiğimiz noktadaki önemini öğrencilere kavratmak
Dersin Özeti

Temel kavramlar: Devlet, Monarşi, Oligarşi, Cumhuriyet, Laiklik, Demokrasi, İhtilal, Devrim, Ulus-devlet- Feodalizm, Haçlı Seferleri, Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketleri, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi -Osmanlı Modernleşmesi - 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla uluslararası arenada yaşanan rekabet ve bunun Osmanlı Devleti ne yansımaları Birinci Dünya Savaşına giden süreçte emperyalizm, sömürgecilik, milliyetçilik ve bloklaşma, Trablusgarp ve Balkan Savaşları-Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti-Mondros Ateşkes Antlaşması ve işgal süreci Mustafa Kemal in mevcut duruma bakışı, amacı ve yöntemi- Milli Mücadele Döneminde yaşanan gelişmeler- Mudanya Ateşkes Antlaşması Lozan Barış Antlaşması. 

Dersin Öğrenim Çıktıları

1.Türk devriminin temelini oluşturan temel kavramları ana hatlarıyla izah edebilmeli.

2. Osmanlı Devleti'nin batılılaşma hareketlerinin amaç, yöntem ve sonuçlarını anlatabilmeli.

3. Osmanlı Devleti'nin son döneminde yaşanan iç ve dış politikadaki gelişmeleri kavrayabilmeli.

4. Birinci Dünya Savaşı’nın Osmanlı Devleti’ne etkilerini anlayabilmeli.

5. Milli Mücadele sürecinde yaşanan siyasi, askeri, ekonomik ve toplumsal olayları irdeleyebilmeli. 

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam 70
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler 1 10
Proje/Sunum/Seminer
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar 1 30
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Temel Kavramlar; Devlet, Monarşi, Oligarşi, Cumhuriyet, Laiklik, Demokrasi, İhtilal, Devrim, Ulus-devlet
2. Hafta Feodalizm, Haçlı Seferleri, Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketleri, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi
3. Hafta Osmanlı Modernleşmesi
4. Hafta 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla uluslararası arenada yaşanan rekabet ve bunun Osmanlı Devleti ne yansımaları
5. Hafta Birinci Dünya Savaşına giden süreçte emperyalizm, sömürgecilik, milliyetçilik ve bloklaşma
6. Hafta Trablusgarp ve Balkan Savaşları Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti
7. Hafta Mondros Ateşkes Antlaşması ve işgal süreci
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Mustafa Kemal in mevcut duruma bakışı, amacı ve yöntemi
10. Hafta Milli Mücadeleyi destekleyen ve karşısında olan eylemler, gelişmeler
11. Hafta Doğu ve Güney Cephesinde ulusal mücadele kuvay-i milliye
12. Hafta Düzenli Ordunun kuruluşu, I. ve II. İnönü Muharebeleri
13. Hafta Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz
14. Hafta Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Barış Antlaşması
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar 3 3 3 3 3
PY2) Çocuk gelişimi ile ilgili temel bilgileri bilir. 2 2 2 2 2
PY3) Çocukların temel gelişim ve öğrenme özelliklerini bilir 3 3 3 3 3
PY4) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili temel olay ve olguları, alanıyla ilgili temel kavramlarla açıklar 4 4 4 4 4
PY5) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar ve değerlendirir 5 5 5 5 5
PY6) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır 3 3 3 3 3
PY7) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3 3 3 3 3
PY8) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2 2 2 2 2
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir 2 2 2 2 2
PY10) Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/ gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler 3 3 3 3 3
PY11) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri düzeyinde ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir 3 3 3 3 3
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 13 0 2 26
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 13 0 1 13
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 0 0 0 0
Kısa Sınavlar 1 4 0 4
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Yari Yılsonu sınavı 1 9 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 60
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 2
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri