ATA 201

Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I

Dersin Adı: ATA 201 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 3
AKTS Kredi Değeri 2
Kredi Değeri 2
Teorik Saati 2
Uygulama Saati 0
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi Yok
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Uzaktan Eğitim
Dersi Kimler Alabilir Ön Lisans, Lisans
Dersin Öğretim Elemanı
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel Anlatım
Önerilen Ders Kitabı Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk; Hamza Eroğlu, Türk İnkılâp Tarihi; Ahmet Mumcu, Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi; Sabahattin Selek, Anadolu İhtilali; Mazhar Müfit Kansu, Erzurum`dan Ölümüne Kadar Atatürk`le Beraber
Yardımcı Ders Kitabı İnkılap Tarihi, Namık Kemal AZAK
Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğunun parçalanması ve Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinde verilen ulusal mücadeleyi ve bu mücadelenin geldiğimiz noktadaki önemini öğrencilere kavratmak
Dersin Özeti

Temel kavramlar: Devlet, Monarşi, Oligarşi, Cumhuriyet, Laiklik, Demokrasi, İhtilal, Devrim, Ulus-devlet-  Feodalizm, Haçlı Seferleri, Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketleri, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi -Osmanlı Modernleşmesi - 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla uluslararası arenada yaşanan rekabet ve bunun Osmanlı Devleti ne yansımaları

Birinci Dünya Savaşına giden süreçte emperyalizm, sömürgecilik, milliyetçilik ve bloklaşma, Trablusgarp ve Balkan Savaşları-Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti-Mondros Ateşkes Antlaşması ve işgal süreci

Mustafa Kemal in mevcut duruma bakışı, amacı ve yöntemi- Milli Mücadele Döneminde yaşanan gelişmeler- Mudanya Ateşkes Antlaşması

Lozan Barış Antlaşması.

Dersin Öğrenim Çıktıları

1. Türk devriminin temelini oluşturan temel kavramları ana hatlarıyla izah edebilmeli.

2. Osmanlı Devleti'nin batılılaşma hareketlerinin amaç, yöntem ve sonuçlarını anlatabilmeli.

3. Osmanlı Devleti'nin son döneminde yaşanan iç ve dış politikadaki gelişmeleri kavrayabilmeli.

4. Birinci Dünya Savaşı’nın Osmanlı Devleti’ne etkilerini anlayabilmeli.

5. Milli Mücadele sürecinde yaşanan siyasi, askeri, ekonomik ve toplumsal olayları irdeleyebilmeli.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması/Staj
Ödevler
Proje/Sunum/Seminer
Kisa Sinavlar
Ara Sınavlar 1 40
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Temel Kavramlar; Devlet, Monarşi, Oligarşi, Cumhuriyet, Laiklik, Demokrasi, İhtilal, Devrim, Ulus-devlet
2. Hafta Feodalizm, Haçlı Seferleri, Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketleri, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi
3. Hafta Osmanlı Modernleşmesi
4. Hafta 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla uluslararası arenada yaşanan rekabet ve bunun Osmanlı Devleti ne yansımaları
5. Hafta Birinci Dünya Savaşına giden süreçte emperyalizm, sömürgecilik, milliyetçilik ve bloklaşma
6. Hafta Trablusgarp ve Balkan Savaşları Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti
7. Hafta Mondros Ateşkes Antlaşması ve işgal süreci
8. Hafta Mustafa Kemal in mevcut duruma bakışı, amacı ve yöntemi
9. Hafta Milli Mücadeleyi destekleyen ve karşısında olan eylemler, gelişmeler
10. Hafta Doğu ve Güney Cephesinde ulusal mücadele kuvay-i milliye
11. Hafta Düzenli Ordunun kuruluşu, I. ve II. İnönü Muharebeleri
12. Hafta Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz
13. Hafta Mudanya Ateşkes Antlaşması
14. Hafta Lozan Barış Antlaşması
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) Biyokimya ile birlikte diğer fen bilimleri alanlarında temel bilgilere sahip olabilme 1 1 1 1 1
PY2) Biyokimya ile yaşam bilimleri arasında bağlantıyı kurabilme 1 1 1 1 1
PY3) Biyokimya bilgisini moleküler biyoloji, genetik, tıp, biyoteknoloji, gıda, kimya ve benzeri endüstriyel alanlarda alanlarında kullanabilme 1 1 1 1 1
PY4) Biyolojik materyallerin toplanması, preparasyonu ve incelenmesi ile ilgili laboratuar bilgi ve birikimine sahip olabilme 1 1 1 1 1
PY5) Deney ve gözlem sonuçlarını analitik olarak analiz edebilme ve sonuç çıkarabilme 1 1 1 1 1
PY6) Bilgilerini açık ve anlaşılır bir şekilde aktarabilme yeteneğini kazanabilme 1 1 1 1 1
PY7) Bilimsel yeniliklere açık olabilme ve kendi ilgi alanına uygulayabilme, 1 1 1 1 1
PY8) Güncel bilgilere ulaşabilme ve öğrendiği bilgileri uygulama yeteneğine sahip olabilme 1 1 1 1 1
PY9) Klasik ve modern biyokimya literatürünü takip edip kullanabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde güçlü bir temel kazanabilme 1 1 1 1 1
PY10) Ülkesine ve topluma karşı olan sorumluluklarının bilincine sahip olabilme ve bilimsel etik kurallara göre davranabilme 4 1 1 1 1
PY11) Biyokimyagerlerin istihdam edildiği alanlarda yapılan çalışmaları anlayabilme, yorumlayabilme ve yürütebilme. 1 1 1 1 1
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 14 1 2 42
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 0 0 0 0
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 0 0 0 0
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 1 7 1 8
Yari Yılsonu sınavı 1 9 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 60
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 2
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri