ATA 201

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi

Dersin Adı: ATA 201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Dersin Türü Zorunlu
Verildiği Yarıyıl 3
AKTS Kredi Değeri 2
Kredi Değeri 2
Teorik Saati 2
Uygulama Saati 0
Laboratuvar Saati 0
Ön Kosul Dersi Yok
Dersin Dili Türkçe
Öğretim Şekli Örgün Sistem
Dersi Kimler Alabilir Lisans
Dersin Öğretim Elemanı
Dersin Öğretim Yönetimi Sözel anlatım, Tartışma
Önerilen Ders Kitabı Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk
Yardımcı Ders Kitabı 1.) İnkılap Tarihi, AZAK N K, 2.) Eroğlu H, Türk İnkılâp Tarihi, 3.) Mumcu A, Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi, 4.) Selek S, Anadolu İhtilali, 5.) Kansu M M, Erzurum`dan Ölümüne Kadar Atatürk`le Beraber
Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğunun parçalanması ve Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş sürecinde verilen ulusal mücadeleyi ve bu mücadelenin geldiğimiz noktadaki önemini öğrencilere kavratmak.
Dersin Özeti

Temel kavramlar: Devlet, Monarşi, Oligarşi, Cumhuriyet, Laiklik, Demokrasi, İhtilal, Devrim, Ulus-devlet- Feodalizm. Haçlı Seferleri. Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketleri, Fransız İhtilali. Sanayi Devrimi-Osmanlı Modernleşmesi - 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla uluslararası arenada yaşanan rekabet ve bunun Osmanlı Devleti'ne yansımaları. Birinci Dünya Savaşına giden süreçte emperyalizm, sömürgecilik, milliyetçilik ve bloklaşma. Trablusgarp ve Balkan Savaşları-Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti-Mondros Ateşkes Antlaşması ve işgal süreci. Mustafa Kemal'in mevcut duruma bakışı, amacı ve yöntemi- Milli Mücadele Döneminde yaşanan gelişmeler- Mudanya Ateşkes Antlaşması. Lozan Barış Antlaşması.

Dersin Öğrenim Çıktıları
  1. Türk devriminin temelini oluşturan temel kavramları ana hatlarıyla izah eder.
  2. Osmanlı Devleti'nin batılılaşma hareketlerinin amaç, yöntem ve sonuçlarını anlatır.
  3. Osmanlı Devleti'nin son döneminde yaşanan iç ve dış politikadaki gelişmeleri kavrar.
  4. Birinci Dünya Savaşı’nın Osmanlı Devleti’ne etkilerini anlar.
  5. Milli Mücadele sürecinde yaşanan siyasi, askeri, ekonomik ve toplumsal olayları irdeler.
Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl içi çalışmalar Sayısı Katkı Payı %
Devam 70
Laboratuar 0
Uygulama 0
Alan Çalışması/Staj 0
Ödevler 0
Proje/Sunum/Seminer 0
Kisa Sinavlar 1 10
Ara Sınavlar 1 30
Yılsonu sınavı 1 60
Toplam 100
Haftalara Göre Ders Konuları
Hafta Konular
1. Hafta Temel Kavramlar; Devlet, Monarşi, Oligarşi, Cumhuriyet, Laiklik, Demokrasi, İhtilal, Devrim, Ulus-devlet
2. Hafta Feodalizm, Haçlı Seferleri, Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketleri, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi
3. Hafta Osmanlı Modernleşmesi
4. Hafta 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla uluslararası arenada yaşanan rekabet ve bunun Osmanlı Devleti ne yansımaları
5. Hafta Birinci Dünya Savaşına giden süreçte emperyalizm, sömürgecilik, milliyetçilik ve bloklaşma
6. Hafta Trablusgarp ve Balkan Savaşları Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti
7. Hafta Mondros Ateşkes Antlaşması ve işgal süreci
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Mustafa Kemal in mevcut duruma bakışı, amacı ve yöntemi
10. Hafta Milli Mücadeleyi destekleyen ve karşısında olan eylemler, gelişmeler
11. Hafta Doğu ve Güney Cephesinde ulusal mücadele kuvay-i milliye
12. Hafta Düzenli Ordunun kuruluşu, I. ve II. İnönü Muharebeleri
13. Hafta Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz
14. Hafta Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Barış Antlaşması
Program Yeterlilikleri
Dersin Öğrenim Çıktıları ->*
01 02 03 04 05
PY1) Diyetisyen olarak mesleğinin gerektirdiği, temel ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinebilme ve bunları yaşamı boyunca kullanır. 1 1 1 1 1
PY2) Mesleki yaşamı boyunca insan ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini temel alır. 1 1 1 1 1
PY3) Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 1 1 1 1 1
PY4) Beslenme ve diyetetik alanındaki gelişmeleri takip eder. 2 2 2 2 2
PY5) Günümüzdeki teknolojik gelişmeleri takip etmede ve kendini bu alanda geliştirmede gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri bilgi ve becerilerine sahiptir. 1 1 1 1 1
PY6) Kazandığı bilgi ve becerileri ulusal/ulusalarası düzeyde karşılaştığı durumlara uygulayabilme ve yaşam boyu öğrenme davranışını kazanır. 1 1 1 1 1
PY7) Mesleki etik bilincine sahiptir. 1 1 1 1 1
PY8) İçinde yaşadığı toplumun temel değerlerini ve kültürünü anlayabilme, bunlara uyum sağlayabilme ve kendisini olumlu yönde değiştirebilme becerisi kazanır. 1 1 1 1 1
PY9) Alanı ile ilgili bilimsel yöntem ve teknikler ile kalite yönetim süreçlerini uygular. 2 2 2 2 2
PY10) Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi kazanır. 1 1 1 1 1
PY11) Mesleki uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetir. 1 1 1 1 1
* 01: Çok düşük 02: Düşük 03: Orta 04: Yüksek 05: Çok yüksek
Etkinlikler Sayısı Ön Hazırlık Etkinlik Süresi Toplam İş Yükü
Anlatim 13 0 2 26
Uygulamalı Ders 0 0 0 0
Ödevler 0 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 10 0 1 10
Dönem Ödevi / Proje Hazırlama 0 0 0 0
Uygulama (Lab., Atölye, Arazi, PDÖ) 0 0 0 0
Diğer Bilgi Edinme Çalışmaları 1 0 10 10
Kısa Sınavlar 0 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Yari Yılsonu sınavı 1 9 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 63
*Toplam İş Yükü (saat) / Haftalık İş Yükü (30) = Dersin AKTS Kredisi 2
AVRASYA ÜNİVERSİTESİ
Adnan Kahveci Mahallesi Rize Caddesi No:226 Trabzon / TÜRKİYE
Tel : 0462 334 05 50   |   Faks : 0462 334 64 54  |   e-posta : info@avrasya.edu.tr

Nic Turkey Ynternet Hizmetleri